dinsdag 5 april 2016

Tweede prijs gewonnen bij de de Harland Awards 2016!!

Hieronder zet ik even het officiƫle persbericht, want ik heb nog nooit een officieel persbericht gehad over een prijs die ik gewonnen heb! Ik vind het zoooo leuk! :D


Ik en mijn trofee!


De andere prijswinnaars en ik!
(v.l.n.r. Erik Betten, Lisette Jonkman, Jen Minkman, Auke Hulst, en Nieske Lindelauf die de prijs in ontvangst nam voor haar goede vriendin Margriet Du Maine)


Amsterdam, 4 april 2016

HAAGS AUTEUR JEN MINKMAN WINT TWEEDE PRIJS BIJ DE PRESTIGIEUZE HARLAND AWARDS

Jen Minkman, auteur bij Storm Publishers, won de tweede prijs van de Harland Awards Verhalenwedstrijd. De ruim tweehonderd inzendingen zijn beoordeeld door een kritische jury met daarin onder andere Thomas Oldeheuvelt, Tomas Ross, Peter Schaap en Christien Boomsma. Afgelopen zaterdagavond werden tijdens het tweede Gala van het Fantastische Boek de Harland Awards uitgereikt in de Rode Hoed in Amsterdam. Daarbij waren meer dan 400 schrijvers, uitgevers en lezers van fantasy, horror, sciencefiction en magisch-realistische literatuur aanwezig. Storm Publishers auteur Mara Li was aanwezig als genomineerde voor de allereerste Harland Awards Romanprijs voor beste Nederlandstalige fantasyboek van 2015.

Een verhaal met een prachtige boodschap
De jury zei over het verhaal dat de tweede plaats had behaald dat de spanning erg goed was opgebouwd, dat de personages geloofwaardig waren en echt tot leven kwamen en dat het verhaal een prachtige boodschap bevat. Op dat moment begon Jen Minkman voorzichtig te hopen dat het misschien over haar verhaal Exodus zou gaan. Dat ze daadwerkelijk de tweede plek behaalde in een wedstrijd die bekendstaat als een schrijfwedstrijd van hoog niveau, had de auteur zelf niet verwacht. “2016 is voor mij nu al een geweldig boekenjaar. Niet alleen door deze tweede plaats en door mijn nieuwe boek dat eind deze maand bij Storm Publishers zal verschijnen, Het Boek van Voorheen, maar ook omdat ik met mijn eigen uitgeverij ben begonnen, Dutch Venture Publishing.” Minkman volgt hiermee het voorbeeld van verschillende populaire Amerikaanse auteurs die zowel bij traditionele uitgeverijen hun boeken laten verschijnen, als zelf uitgeven. Minkman is daarmee een van de Nederlandse voorlopers op het gebied van ‘Hybrid Publishing’.

Bijzonder gala voor Storm Publishers
Storm Publishers kijkt terug op een bijzonder Gala van het Fantastische Boek. Eerder al werd auteur Mara Li genomineerd voor de Harland Awards Romanprijs. Deze werd tijdens het gala voor het eerst uitgereikt. Debutant Mara Li was sprakeloos toen ze hoorde dat ze met haar eerste boek meteen op de shortlist terecht kwam: “Dat is iets waar je als schrijver alleen maar van kunt dromen!” Dat auteur Jen Minkman vervolgens tweede werd bij de prijs voor het beste korte verhaal in het fantastische genre, had de jonge uitgeverij niet durven voorzien. Met een nominatie en een tweede plaats kan Storm Publishers terugkijken op een meer dan succesvolle Harland Awards: “Uiteraard was Storm Publishers al razend enthousiast over het schrijftalent van auteurs Mara Li en Jen Minkman,” stelt Natasja Storm, eigenaar van de uitgeverij. “Dit mooie resultaat bevestigt en onderstreept dit nog eens extra.”

1 opmerking: